Zarządzenie Rektora AWF Kraków - utworzenie Szkoły Doktorskiej w Akademii Wychowania Fizycznego w Krakowie
Funkcjonowanie Szkoły Doktorskiej Nauk o Kulturze Fizycznej regulowane jest cytowanym poniżej ZARZĄDZENIEM NR 10/2019 Rektora Akademii Wychowania Fizycznego im. Bronisława Czecha w Krakowie z dnia 18 kwietnia 2019 roku.
ZARZĄDZENIE NR 10/2019 Rektora Akademii Wychowania Fizycznego im. Bronisława Czecha w Krakowie z dnia 18 kwietnia 2019 roku w sprawie utworzenia szkoły doktorskiej w Akademii Wychowania Fizycznego w Krakowie
Na podstawie art. 23 ust. 2 pkt 9 ustawy z dnia 20 lipca 2018 roku - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. z 2018 roku, poz. 1668 z późn. zm.), § 13 Statutu Akademii oraz w wykonaniu Uchwały Senatu Nr 13/III/2019 z 28 marca 2019 roku zarządzam co następuje:
§ 1
- W Akademii Wychowania Fizycznego w Krakowie tworzy się Szkołę Doktorską Nauk o Kulturze Fizycznej.
- Szkoła doktorska będzie kształcić doktorantów w dziedzinie nauk medycznych i nauk o zdrowiu w dyscyplinie naukowej - nauki o kulturze fizycznej.
- Szkołą doktorską kieruje dyrektor szkoły doktorskiej, zwany dalej dyrektorem.
- Dyrektora powołuje Rektor, po zasięgnięciu opinii Senatu. Kompetencje dyrektora szkoły określa rektor. Kadencja dyrektora trwa cztery lata.
- Na wniosek dyrektora, rektor może powołać zastępcę dyrektora szkoły doktorskiej określając jego kompetencje.
- Na wniosek dyrektora, rektor powołuje trzyosobowe Kolegium Szkoły Doktorskiej.
§ 2
Do zadań dyrektora należy w szczególności:
- organizowanie pracy szkoły doktorskiej;
- przedstawienie Senatowi zasad rekrutacji do szkoły doktorskiej;
- przedstawienie Senatowi do zatwierdzenia programu kształcenia w szkole doktorskiej;
- zatwierdzenie listy doktorantów przyjętych do szkoły doktorskiej;
- wydawanie decyzji administracyjnej w sprawie odmowy przyjęcia do szkoły doktorskiej i skreślenia z listy doktorantów, na podstawie pisemnego upoważnienia Rektora;
- wydawanie decyzji administracyjnej w sprawie stypendiów doktoranckich, na podstawie pisemnego upoważnienia Rektora;
- przedstawienie Senatowi, po zasięgnięciu opinii Samorządu Doktorantów Szkoły Doktorskiej, regulaminu szkoły doktorskiej. W przypadku braku przedmiotowej opinii, lub braku porozumienia z Samorządem Doktorantów Szkoły Doktorskiej w zakresie treści regulaminu decyzje w tej sprawie podejmuje Senat.
§ 3
Od decyzji dyrektora Szkoły Doktorskiej przysługuje doktorantom Szkoły Doktorskiej odwołanie do Prorektor ds. Studenckich.
§ 4
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.